האם אוזניות חוסמות רעש עובדות גם ללא מוזיקה?

האם מצאתם את עצמכם פעם מתיישבים בבית קפה, מוכנים ללגום שלוק קפה טעים, לעבוד ולהיות פרודוקטיבי, ואז מצאתם את עצמכם מוסחים מהרעש סביבכם? אוזניות חוסמות רעשים נשמעות כמו הפתרון המושלם בדיוק למקרים כאלו. חוץ מזה, יש להן הרבה תכונות משוכללות נוספות והרבה אנשים נשבעים שזה המוצר הטוב ביותר שהם קנו, אז הן כנראה חייבות להיות טובות.

כן, אבל, לא כולם יכולים להתרכז כשיש להם מוזיקה שמתנגנת ברקע. יש אנשים שמעדיפים שקט מוחלט, במיוחד כאשר הם מעוניינים לעשות מדיטציה או הרפיה. השאלה היא האם אוזניות חוסמות רעשים עדיין יבודדו אותנו מהעולם החיצון אם לא מושמעת מוזיקה?

האם אוזניות חוסמות רעש יכולות לעבוד ללא מוזיקה?

כן, אוזניות חסימת רעש יכולות לעבוד ללא מוזיקה!

נכון, השמעת צלילים מגבירה את איכויות הפחתת הרעש של אוזניות חסימת הרעש. התדרים של המוזיקה שאנו שומעים נוטה להתבלט מול רעשי הסביבה, מה שגורם להרגשה מבודדת יותר. מה שפחות מתאים למי שרוצה שקט מוחלט.

למרבה המזל, אוזניות חוסמות רעשים מעולות בחסימת רעשי רקע גם ללא מוזיקה. הן יכולות ללא מאמץ להפחית רעש של רחוב או חנות סואנים. הן יעילות יותר עבור רעשי סביבה מונוטוניים, שהם רעשים שחוזרים על עצמם ונמשכים לאורך זמן. דוגמאות לכך הן זמזום של מזגן כשאתם מנסים להירגע בבית או רעש המנועים בתא מטוס.

לרוע המזל, הן לא מעילות בחסימת צלילים בעלי צלילים גבוהים ומשתנים. דוגמה קלאסית לכך היא: שיחה בין אנשים.

בעוד שאוזניות חוסמות רעשים בהחלט מפחיתות את הרעש, אין לצפות לשקט מוחלט.

אז איך הן עובדות?

אוזניות חוסמות רעשים יכולות לחסום את הצלילים סביב המשתמש. זה מועיל במיוחד כשאתם נמצאים במקום עמוס ואתם מעוניינים במעט שקט ושלווה.

טכנולוגיית חסימת רעשים חוסמת רעש חיצוני בשתי דרכים. הדרך הראשונה נקראת ביטול רעשים פסיבי, הכולל ביטול פיזי של הצלילים סביבינו. השני נקרא ביטול רעש אקטיבי, הכולל ביטול אלקטרוני של גלי הקול לפני שאנו שומעים אותם.

אמנית

כיצד פועל ביטול רעשים פסיבי:

ביטול רעשים פסיבי אינו משתמש באלקטרוניקה. במקום זאת, תלוי לחלוטין בחסימה פיזית כדי לבודד את האוזניים שלנו מהסביבה. מאחר שאין ביטול ממשי של צלילים, "בידוד רעשים" הוא המונח הנכון מבחינה טכנית לאוזניות המשתמשות בשיטה זו.

לרוב האוזניות, במיוחד לאוזניות "מעל אוזן", יש תכונה כזו. הם נועדו לכסות את האוזניים שלנו בריפוד וליצור מחיצה, אשר חוסמת ומעמעמת את צלילי הסביבה.

תחשבו על איך נשמעת הסביבה כשאתם מכסים את האוזניים עם הידיים שלכם. הרבה יותר שקט, נכון? זה בעצם מה שזה עושה רק בצורה יותר יעילה.

עם זאת, האפקטיביות של הדרך הזו עדיין תלויה בעיצוב הכללי של האוזניות. גורמים המשפיעים על בידוד הרעשים של האוזניות כוללים: גודל כוס האוזן, עובי וחומר הריפוד, התאמה סביב האוזניים והידוק רצועת הראש.

כיצד פועל ביטול רעשים אקטיבי:

ביטול רעשים אקטיבי (ANC), לעומת זאת, מתוחכם יותר. בעיקרון, ביטול רעשים אקטיבי עושה כל מה שבידוד רעשים פסיבי יכול, אבל הוא גם מבטל באופן אלקטרוני גלי קול לא רצויים מהסביבה. תכונה זו שימושית מאוד עבור אלו מאיתנו שרוצים שקט מוחלט כאשר הם עובדים.

עובדת טריוויה מעניינת: הטכנולוגיה הזו נוצרה במקור עבור טייסים מכיוון שהם לא יכלו לשמוע אחד את השני ואת הבקרה עם רעשי המטוס החזקים.

איך זה עובד? ראשית, עלינו להבין שקול עובר דרך גלים. ANC פועל על ידי ניתוח רעשי הסביבה באמצעות מיקרופונים מיניאטוריים ויצירת אות הפוך (המכונה אנטי פאזה) כדי להתמודד איתם. כששני הגלים האלה מתנגשים, הם מבטלים זה את זה ואתם בעצם לא שומעים כלום. זה כמו להוסיף +1 ו-1; בסוף יוצא אפס.

מכיוון שהטכנולוגיה הזו למעשה מבטלת גלי קול, זהו הסוג שאליו אנחנו מתכוונים מבחינה טכנית כשאנחנו מדברים על אוזניות "מבטלות רעשים".

אז כן, אוזניות ביטול רעשים עדיין נותנות לנו את השקט שאנו צריכים גם בלי להשמיע מוזיקה. עם זאת, עדיין יש להן מגבלות. מכיוון שנגינת מוזיקה משפרת את הפחתת הרעש של האוזניות הללו, המגבלות שלהן הופכות לבולטות יותר ללא מוזיקה.

צ'ט עם בן אדם